Son 15 cevap

Son 10 konu

[box type= align="alignleft" class="" width=""]

İyi bir B-Y forumu yazarı nasıl olunur: 

  1. Öncelikle açacağınız konuya ne çok uzun ne de çok kısa ve konuyu çok iyi açıklayan bir başlık atmalısınız. Başlığı okuyan konuyu anlamalı. Daha sonra mesajınızı uzun olarak, ayrıntılandırarak yazmalısınız. Mesajı ayrıntılandırmaktan kaçınmayın, ne dediğimi herkes anladı diye düşünmeyin. Çünkü yazar öyle sansa bile, okuyucu çoğu zaman kısa yazılardan ne denmek istendiğini anlayamıyor.
  2. Konu açarken konu başlığını çok kısa veya uzun girmemelisiniz ve konuyla alakalı bir başlık olmalı. "Yardım edin", "Bir sorum var" gibi konunun içeriğini anlatmayan başlıklar olmamalı. Veya soruyu uzunca başlık kısmına yazmamalısınız. Başlık atarken kendinizin bu konuyu Google'da nasıl aratacaksanız o şekilde bir başlık atmanız uygun olur. Örneğin karışmayan denizleri Google'da aratan kişi "Birbirine karışmayan denizler" olarak aratır.
  3. Ayrıca telefondan yazsanız dahi noktalama işaretlerini kullanarak yazın ki yazdıklarınız anlaşılır ve kaliteli olsun ve cevap gecikmesin.
  4. Her konuyu ilgili forumda açınız. Örneğin dini soru soracaksanız "Bir sohbet aç" forumunda açmayınız.
  5.  Her konu için ayrı konu başlığı açalım. Bir konu başlığı altında daldan dala konmayalım. Bir konuyu tartışırken aklımıza yeni bir konu gelirse, yeni bir konu olarak açalım.
  6. Kanunlara aykırı olarak yapılan yorumları haber vermek için yorumun altındaki rapor butonuna tıklayınız. Detaylar Kullanım koşullarında.

Üye olamıyorum: Üyelik adınızı İngilizce karakterlerle ve boşluk olmadan oluşturunuz. Sonra e-posta adresine gelen doğrulama linkini tıklayınız. E-posta gelmediyse spam veya gereksiz kutusuna bakınız.

[/box]

Talak 4 hakkında fa...
 
Bildirimler
Tümünü temizle

[Çözüldü] Talak 4 hakkında farklı bir bakış açısı

(@partixan)
Katılım : 2 sene önce
Gönderiler: 285
Konu başlatıcı  

Talak 4 için bazı alimler henüz anlamı koymuştur. Bunun hem mantıki sebebini hoca açıkladı. Ben de  mezheplerin kendiyle nasıl çeliştiğini göstereceğim.

Yanlış meal: kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdetini görmemiş bulunanlardan eğer şüphe ederseniz (iddetlerinin nasıl olacağında tereddüt ederseniz), onların bekleme süresi üç aydır. gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları, doğum yapmalarıdır.  

Şimdi mezheplerden başlayacağım. Hanefi mezhebi hariç tüm Sünni mezhepleri ergenliğe girmemiş çocukların evlendirilebileceğini savunur. Aynı mezhepler ergenliğe girmemiş biriyle zifafa girilmeyeceği hakkında ittifak halindedir. Şimdi mezhepler zifaf gerçekleşmeden boşanmalar için  ne demiş bakalım; 

Nikâh yapılmış ama zifaf (cinsel ilişki) veya zifafa uygun bir ortamda baş başa kalma gerçekleşmeden boşama olursa iddet GEREKMEZ. 

Şimdi ergenliğe girmeyenler ile zifaf yasaksa ne için iddet süresi koysun Allahu Teala değil mi ? Mezheplerin kendi görüşleri bile içinde çelişiyor. Bunlar ittifak halinde oldukları görüşler. Çocuk evliliği cinsel ilişki yok diye hafifletmeye çalışıyorlar. Böyle bir şey yok. Bunu Hz. Ali'nin Ümmü Gülsümü Hz. Ömer'e verirken de anlarsınız. Çünkü Ümmü Gülsüm ortalama 10-11 yaşındayken Ömer onu istiyor. Hz. Ali o daha küçüktür diyor. Evlendirmemek için diretiyor, sonra Ömer Ali'nin suyuna gidip ikna ediyor. 11 yaş bile o dönem için erkenmiş demek ki ! Az biraz mantık yahu !


   
dayssoon reacted
Alıntı
(@makturk)
Katılım : 2 sene önce
Gönderiler: 25
 
Gönderen: @partixan

Talak 4 için bazı alimler henüz anlamı koymuştur. Bunun hem mantıki sebebini hoca açıkladı. Ben de  mezheplerin kendiyle nasıl çeliştiğini göstereceğim.

Yanlış meal: kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdetini görmemiş bulunanlardan eğer şüphe ederseniz (iddetlerinin nasıl olacağında tereddüt ederseniz), onların bekleme süresi üç aydır. gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları, doğum yapmalarıdır.  

Şimdi mezheplerden başlayacağım. Hanefi mezhebi hariç tüm Sünni mezhepleri ergenliğe girmemiş çocukların evlendirilebileceğini savunur. Aynı mezhepler ergenliğe girmemiş biriyle zifafa girilmeyeceği hakkında ittifak halindedir. Şimdi mezhepler zifaf gerçekleşmeden boşanmalar için  ne demiş bakalım; 

Nikâh yapılmış ama zifaf (cinsel ilişki) veya zifafa uygun bir ortamda baş başa kalma gerçekleşmeden boşama olursa iddet GEREKMEZ. 

Şimdi ergenliğe girmeyenler ile zifaf yasaksa ne için iddet süresi koysun Allahu Teala değil mi ? Mezheplerin kendi görüşleri bile içinde çelişiyor. Bunlar ittifak halinde oldukları görüşler. Çocuk evliliği cinsel ilişki yok diye hafifletmeye çalışıyorlar. Böyle bir şey yok. Bunu Hz. Ali'nin Ümmü Gülsümü Hz. Ömer'e verirken de anlarsınız. Çünkü Ümmü Gülsüm ortalama 10-11 yaşındayken Ömer onu istiyor. Hz. Ali o daha küçüktür diyor. Evlendirmemek için diretiyor, sonra Ömer Ali'nin suyuna gidip ikna ediyor. 11 yaş bile o dönem için erkenmiş demek ki ! Az biraz mantık yahu !

Bu ayetin anlamı çok kolay, ayet Şunu söylüyor bir kadını bosadiginizda herhangi bir nedenden dolayı adeti kesilmisse ve üç kuru uygulayamiyorsaniz ve siz de hamile olduğundan şüphe ediyorsanız üç ay beklesin üç ay boyunca bu kadın izlenecek hamile mi değil mi yoksa menopoza mi girmiş yoksa adet duzensizligi mi var ? izlenecek üç ay boyunca adet görmüyorsa ve hamile değilse iddeti biter. eğer üçüncü ayda adet görse bile gene üç aya tabidir çünkü şüpheden dolayı üç ay iddete tabidir.Adet görmeyenler ise boşanmadan önce adet görmeyen ve üç kur boyunca adet gormeyenleri kapsar .Ben hastanede biyologum bizim hastanede adet düzensizliğinden çok kadın geliyor tam boşanmada adetten kesiliyor acaba niye kesildi?Ayette zaten bundan bahsediyor ayette siz de şüphe ederseniz diyor bu şüphe hamilelik suphesidir. Bazıları maalesef yanlış bir şekilde bunu idetinden şüphe ederseniz diye çeviriyor alakası bile yok.zaten İslam öncesinde yaşlı kadınların iddeti biliniyordu bundan niye şüphe etsinler ki üstelik onların dediği gibi olsa orada ki tereddüt şüphenin cümlede hiç bir anlamı olmaz Bu ayetin henüz adet görmeme küçük yaşta evlilik ile hiç bir ilgisi yok.


   
CevapAlıntı
(@makturk)
Katılım : 2 sene önce
Gönderiler: 25
 

Ayetin birinci kısmı adet kesintisine uğrayanlar üç aya tabidir.Üçüncu ayda görse bile gene üç ay bekleyecekler,ayetin ikinci kısmı adet gormeyenler  ise hem daha önce adet gormeyenleri hem de üç ay boyunca adet gormeyenleri de kapsar çünkü şüpheden dolayı bu kadın izleniyor  üç ay boyunca adetten kesilip kesilmediği mi bu süre zarfında gorulecek,zaten ayetin birinci kısmı kesin bir adetten kesilme yok devamında üç ay boyunca izlenecek ve sonuç alinacak .Bu ayette adet görmeyenler peygamber döneminde yılda bir adet görenleri ve ya da hasta olup adet gormeyenleri de ve adetten kesilip te üç ay boyunca adet gormeyenleri de kapsar .Birinci kısım şüpheden dolayı adetten kesilme ikinci kısım ise kesin olarak adetten kesilmedir.


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 

https://www.bilimveyaratilisagaci.com/2020/04/kuranda-evlilik-yasi-cocuk-evliligi/

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı

Başa dön tuşu