Son 15 cevap

Son 10 konu

[box type= align="alignleft" class="" width=""]

İyi bir B-Y forumu yazarı nasıl olunur: 

  1. Öncelikle açacağınız konuya ne çok uzun ne de çok kısa ve konuyu çok iyi açıklayan bir başlık atmalısınız. Başlığı okuyan konuyu anlamalı. Daha sonra mesajınızı uzun olarak, ayrıntılandırarak yazmalısınız. Mesajı ayrıntılandırmaktan kaçınmayın, ne dediğimi herkes anladı diye düşünmeyin. Çünkü yazar öyle sansa bile, okuyucu çoğu zaman kısa yazılardan ne denmek istendiğini anlayamıyor.
  2. Konu açarken konu başlığını çok kısa veya uzun girmemelisiniz ve konuyla alakalı bir başlık olmalı. "Yardım edin", "Bir sorum var" gibi konunun içeriğini anlatmayan başlıklar olmamalı. Veya soruyu uzunca başlık kısmına yazmamalısınız. Başlık atarken kendinizin bu konuyu Google'da nasıl aratacaksanız o şekilde bir başlık atmanız uygun olur. Örneğin karışmayan denizleri Google'da aratan kişi "Birbirine karışmayan denizler" olarak aratır.
  3. Ayrıca telefondan yazsanız dahi noktalama işaretlerini kullanarak yazın ki yazdıklarınız anlaşılır ve kaliteli olsun ve cevap gecikmesin.
  4. Her konuyu ilgili forumda açınız. Örneğin dini soru soracaksanız "Bir sohbet aç" forumunda açmayınız.
  5.  Her konu için ayrı konu başlığı açalım. Bir konu başlığı altında daldan dala konmayalım. Bir konuyu tartışırken aklımıza yeni bir konu gelirse, yeni bir konu olarak açalım.
  6. Kanunlara aykırı olarak yapılan yorumları haber vermek için yorumun altındaki rapor butonuna tıklayınız. Detaylar Kullanım koşullarında.

Üye olamıyorum: Üyelik adınızı İngilizce karakterlerle ve boşluk olmadan oluşturunuz. Sonra e-posta adresine gelen doğrulama linkini tıklayınız. E-posta gelmediyse spam veya gereksiz kutusuna bakınız.

[/box]

Kurtuluş berzan hoc...
 
Bildirimler
Tümünü temizle

[Çözüldü] Kurtuluş berzan hocanın Kurandaki kader anlayışı hakkındaki yazısı

(@sariaydinalparslan)
Katılım : 1 sene önce
Gönderiler: 1
Konu başlatıcı  

  kısaca kurandan da alıntı yapıcam kuranla ters düştüğünü düşündüğüm konuları ifade edicem

 

 1-)bir önkabulle başlıyor. bu ön kabul hür iradeyi kabul etmesi ve yazısını bu önkabulle devam ettirmesi. irade kanıtlamamış sadece kader böyle olmamalıdır denmiş ve hür iradeyi kanıtlamamıştır.

2-) Allah ın bizi zorlamaması durumu. 

Pek çok ayette zorunluluk geçer.Rad suresi 15 bütün mahlukların secde etmeye zorlaması.

Aynı şekilde mutlak güç sahibi olan Allah , neden iradesini zayıflatmak isteyip gücünden tasarruf etsin. O ndan başka güç kuvvet sahibi olmadığını söylemesine rağmen.

3-)Kuran da tam aksi kaderin mutlak olduğunu ifade eden yerler

hud56 ......Yeryüzünde hiçbir canlı yoktur ki, idaresi ve yönetimi O'nun elinde olmasın. Benim Rabbim, hiç şüphe yok ki, doğru yoldadır."

hem idaresi hem yönetiminden bahsediyorken kaderin Allah elinde olduğu daha ne kadar apaçık olması lazım anlamıyorum. Ve arkasından gelen gelen ayet ,Rabbim hiç şüphe yok ki, doğru yoldadır bunu hangi bağlama alacaksınız.

 

4-) Kader kelimesinin niye bahsi geçmesi

Pekçok ayette kader, lehvi mahfuz, kitap olarak geçiyor ama yazıda ifade ettiği gibi kader allah ın bilmesi ve bazı yerlerde tasarrufu olması.

bu kadar basit bir konuyu Allah ın kader olarak ifade etmesi eksiklik değil midir? 

Allah ın tek bir ifade ile ''her koyun bacağından asılır '' gibi ifade ile kader anlatabilecekken bu kadar ayet israf yerine geçmez mi ? 

kısaca neden kader, lehvi mahfuz kelimelerini kullandı gerek yoktu zaten.

kısaca konular bunlar cevaplarsanız sevinirim. müslümanım ateist oalrak saldırmayın .yazıda ifade ettiği yaklaşımları savunmuyorum( cebriye ,kaderiye)


   
Alıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 

Gönderen: @sariaydinalparslan

müslümanım ateist oalrak saldırmayın .yazıda ifade ettiği yaklaşımları savunmuyorum( cebriye ,kaderiye)

ateist olsan da düzgünce soru soran insana düzgünce cevap veririz. Saldırgan üsluba hiç gerek yok. Ben ateist, müslüman, putperest ayrımı olmadan herkesle barış içinde yaşamayı severim. İsteyen istediği gibi inanabilir müdahaleyi sevmem, anlatmayı severim. Allah da bunları ister.

Gönderen: @sariaydinalparslan

1-)bir önkabulle başlıyor. bu ön kabul hür iradeyi kabul etmesi ve yazısını bu önkabulle devam ettirmesi. irade kanıtlamamış sadece kader böyle olmamalıdır denmiş ve hür iradeyi kanıtlamamıştır.

Hür irade olmadığını sana düşündüren nedir? Bir de yazının amacı bir kitap büyüklüğünde iradenin bağımsızlığından tut, atomların nasıl hareket ettiğini anlatmaya kadar her şeyi anlatmak değil. Kaderin ana hatlarını çizmekti.

Gönderen: @sariaydinalparslan

2-) Allah ın bizi zorlamaması durumu. 

Pek çok ayette zorunluluk geçer.Rad suresi 15 bütün mahlukların secde etmeye zorlaması.

Aynı şekilde mutlak güç sahibi olan Allah , neden iradesini zayıflatmak isteyip gücünden tasarruf etsin. O ndan başka güç kuvvet sahibi olmadığını söylemesine rağmen.

İnsan gibi hür iradesiyle denenen varlıklar için söylemiyor bunları. Şu ayette ne buyuruluyor?

Mülk 2: Hanginizin daha iyi iş yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratan O'dur.

Bakara 256: Dinde zorlama (ve baskı) yoktur. Şüphesiz, doğruluk (rüşd) sapıklıktan apaçık ayrılmıştır. Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur. Allah, işitendir, bilendir.

Gönderen: @sariaydinalparslan

3-)Kuran da tam aksi kaderin mutlak olduğunu ifade eden yerler

hud56 ......Yeryüzünde hiçbir canlı yoktur ki, idaresi ve yönetimi O'nun elinde olmasın. Benim Rabbim, hiç şüphe yok ki, doğru yoldadır."

hem idaresi hem yönetiminden bahsediyorken kaderin Allah elinde olduğu daha ne kadar apaçık olması lazım anlamıyorum. Ve arkasından gelen gelen ayet ,Rabbim hiç şüphe yok ki, doğru yoldadır bunu hangi bağlama alacaksınız.

Bunu anlamak için şu yazımızı okumalısın:

https://www.bilimveyaratilisagaci.com/2018/02/15-tekvir-29-fakat-alemlerin-rabbi-olan-allah-dilemedikce-siz-dileyemezsiniz-ne-demektir/

Gönderen: @sariaydinalparslan

4-) Kader kelimesinin niye bahsi geçmesi

Pekçok ayette kader, lehvi mahfuz, kitap olarak geçiyor ama yazıda ifade ettiği gibi kader allah ın bilmesi ve bazı yerlerde tasarrufu olması.

bu kadar basit bir konuyu Allah ın kader olarak ifade etmesi eksiklik değil midir? 

Nasıl bir eksiklik? Anlamadım ben. Daha detaylı sor lütfen.

Gönderen: @sariaydinalparslan

Allah ın tek bir ifade ile ''her koyun bacağından asılır '' gibi ifade ile kader anlatabilecekken bu kadar ayet israf yerine geçmez mi ? 

Bu da çok açık değil ama zaten böyle ayetler var:

Necm 38: Hiçbir günahkâr başkasının günah yükünü yüklenmez ve onunla yargılanmaz.

Necm 39: İnsan için yalnız kendi çalıştığının karşılığı vardır.

Fatır 18: Hiçbir günahkâr, başkasının günahını yüklenmez ve onunla yargılanmaz. 

Fussilet 46: Kim sâlih amel işlerse kendi iyiliğinedir. Kim de kötülük yaparsa kendi zararınadır. Yoksa Rabbin kullarına kesinlikle zulmetmez.

 

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
atcalioglu, Hidayet G, MesutSerdar and 2 people reacted
CevapAlıntı

Başa dön tuşu