Son 15 cevap

Son 10 konu

[box type= align="alignleft" class="" width=""]

İyi bir B-Y forumu yazarı nasıl olunur: 

  1. Öncelikle açacağınız konuya ne çok uzun ne de çok kısa ve konuyu çok iyi açıklayan bir başlık atmalısınız. Başlığı okuyan konuyu anlamalı. Daha sonra mesajınızı uzun olarak, ayrıntılandırarak yazmalısınız. Mesajı ayrıntılandırmaktan kaçınmayın, ne dediğimi herkes anladı diye düşünmeyin. Çünkü yazar öyle sansa bile, okuyucu çoğu zaman kısa yazılardan ne denmek istendiğini anlayamıyor.
  2. Konu açarken konu başlığını çok kısa veya uzun girmemelisiniz ve konuyla alakalı bir başlık olmalı. "Yardım edin", "Bir sorum var" gibi konunun içeriğini anlatmayan başlıklar olmamalı. Veya soruyu uzunca başlık kısmına yazmamalısınız. Başlık atarken kendinizin bu konuyu Google'da nasıl aratacaksanız o şekilde bir başlık atmanız uygun olur. Örneğin karışmayan denizleri Google'da aratan kişi "Birbirine karışmayan denizler" olarak aratır.
  3. Ayrıca telefondan yazsanız dahi noktalama işaretlerini kullanarak yazın ki yazdıklarınız anlaşılır ve kaliteli olsun ve cevap gecikmesin.
  4. Her konuyu ilgili forumda açınız. Örneğin dini soru soracaksanız "Bir sohbet aç" forumunda açmayınız.
  5.  Her konu için ayrı konu başlığı açalım. Bir konu başlığı altında daldan dala konmayalım. Bir konuyu tartışırken aklımıza yeni bir konu gelirse, yeni bir konu olarak açalım.
  6. Kanunlara aykırı olarak yapılan yorumları haber vermek için yorumun altındaki rapor butonuna tıklayınız. Detaylar Kullanım koşullarında.

Üye olamıyorum: Üyelik adınızı İngilizce karakterlerle ve boşluk olmadan oluşturunuz. Sonra e-posta adresine gelen doğrulama linkini tıklayınız. E-posta gelmediyse spam veya gereksiz kutusuna bakınız.

[/box]

Önceki Kitaplara Ku...
 
Bildirimler
Tümünü temizle

[Çözüldü] Önceki Kitaplara Kur'an'ın Bakış Açısı

(@can24595)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 176
Konu başlatıcı  

Selamün aleyküm. Günümüzde birçok kişi Tevrat ve İncil'in değiştiğini söylemekte. Kendim bu kitapları okuduğumda ehli kitabın nasıl monoteist dinler çatısı altında değerlendirildiğinde çok şaşırdım. Bazı kişiler bu kitapların değişmediğini, bazı ayetlerde Tevrat ve İncil'in desteklendiğini söylemekte. Maide Suresi 47.ayette:"İncil’e tâbi olanlar da Allah’ın onda indirdikleriyle hükmetsinler. Kim Allah’ın indirdiği ile hükmetmezse işte onlar fâsıkların kendi­leridir." denmekte. Ancak bazı müslüman siteler İncil'lerin mesela Barnabas, Matta, Luka, Yuhanna gibi havarilerin yazdıkları öğretiler olduğunu da söylemekte. Matta İncil'inin amacı; İsa (as)'ın yaşamı, ölümü, dirilişi üzerinedir. Markos en kısa İncil olup, insanların İsa Aleyhisselâma gösterdikleri ilgi ve İsâ Aleyhisselâmın hayatından çokca bahseder. Luka ise, daha kitabının başında amacının İsa Aleyhisselâmın yaşamını doğru ve ayrıntılı biçimde anlatmak olduğunu açık seçik ortaya koyuyor. Kitabını Teofilosa hitaben (Luka: 1/3) yazdığını belirtmesi İsa Aleyhisselâma âit olmadığını gösterir. Yuhanna ise, İncil'i bizatihi kendisinin kaleme aldığını; Onun adıyla yaşama kavuşasınız (20/30-31) diyerek belirtmiştir.

İlâhi vahiy ise ancak Allah'ın kelâmı, sözü, beyanıdır.

Al-i İmran Suresi, 3. ayet: O, sana Kitab'ı hak ve kendinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi. O, Tevrat'ı ve İncil'i de indirmişti.

Al-i İmran Suresi, 48. ayet: "Ona Kitab'ı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğretecek."

Al-i İmran Suresi, 50. ayet: "Benden önceki Tevrat'ı doğrulamak ve size haram kılınan bazı şeyleri helal kılmak üzere size Rabbinizden bir ayetle geldim. Artık Allah'tan korkup bana itaat edin."

Al-i İmran Suresi, 65. ayet: "Ey Kitap Ehli, İbrahim konusunda ne diye çekişip tartışıyorsunuz? Tevrat da, İncil de ancak ondan sonra indirilmiştir. Yine de akıl erdirmeyecek misiniz?"

Al-i İmran Suresi, 93. ayet: Tevrat indirilmeden evvel, İsrail'in kendine haram kıldıklarından başka, İsrailoğulları'na bütün yiyecekler helal idi. De ki: "Şu halde eğer doğruysanız, Tevrat'ı getirin de onu okuyun".

Nisa Suresi, 47. ayet: Ey kendilerine kitap verilenler birtakım yüzleri silip de arkalarına çevirmeden ya da cumartesi adamlarını (o gün yasağı çiğneyenleri) lanetlediğimiz gibi onları da lanetlemeden evvel, yanınızdakini (Tevrat ve İncil'i) doğrulayıcı olarak indirdiğimize (Kur'an'a) iman edin. Allah'ın emri yapılagelmiştir.

Maide Suresi, 43. ayet: Allah'ın hükmünün bulunduğu Tevrat yanlarında olduğu halde, seni nasıl hakem kılıyorlar ve sonra bunun peşinden yüz çeviriyorlar? İşte onlar, inanmış değildir.

Maide Suresi, 44. ayet: Gerçek şu ki, Biz Tevrat'ı, içinde bir hidayet ve nur olarak indirdik. Teslim olmuş peygamberler, Yahudilere onunla hükmederlerdi. Bilgin-yöneticiler (Rabbaniyun) ve yüksek bilginler de (Ahbar), Allah'ın Kitabı'nı korumakla görevli kılındıklarından ve onun üzerine şahidler olduklarından (onunla hükmederlerdi.) Öyleyse insanlardan korkmayın, Benden korkun ve ayetlerimi az bir değere karşılık satmayın. Kim Allah'ın indirdiğiyle hükmetmezse, işte onlar, kafir olanlardır.

Maide Suresi, 45. ayet: Biz onda, onların üzerine yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş ve (bütün) yaralara (karşılık da) kısas vardır. Ama kim bunu sadaka olarak bağışlarsa o kendisi için bir kefarettir. Kim Allah'ın indirdiğiyle hükmetmezse, işte onlar, zalim olanlardır.

Maide Suresi, 46. ayet: Onların (peygamberleri) ardından yanlarındaki Tevrat'ı doğrulayıcı olarak Meryem oğlu İsa'yı gönderdik ve ona içinde hidayet ve nur bulunan, önündeki Tevrat'ı doğrulayan ve muttakiler için yol gösterici ve öğüt olan İncil'i verdik.

Sorum şu olacaktı:"Kur'an'da geçen İncil'e tabii olanlar Allah'ın onda indirdikleri ile hükmetsin diye bahsedilen İncil ile Allah'ın hükmünün bulunduğu söylenen Tevrat hangi Tevrat'tır?"

Cevap verenlerden Allah razı olsun. Allah'a emanet olun.

 

 


   
Alıntı
Xyz123
(@xyz123)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 1214
 

Kur'an'ın Tevrat ve İncil'i doğrulaması Hz. Muhammed(s.a.v.)'in peygamber oluşu ve Kur'an'ın hak kitap oluşu açısındandır. Ayrıca Kur'an'daki mucizelerin Tevrat ve İncil'deki verilerle beraber değerlendirilerek ortaya çıkarılması da bu kapsama girebilir. 

Maide 47 ayeti Peygamberimize kadar olan Hristiyanlar için geçerlidir. Nitekim 48.ayette "Sen artık Allah'ın indirdiği ile hükmet" denilerek Kur'an'ın hükmünün geçerli olduğu bildirilmiştir. Maide 43 ise Allah'ın bir uyarısıdır. İğnelemedir daha doğrusu. Çünkü Yahudiler Tevrat bize yeter, Kur'an'ı kabul etmeyiz dedikleri hâlde aralarında hüküm vermesi için Hz. Peygambere geliyorlardı. Allah onların bu tavırlarını eleştiriyor: Madem size göre Tevrat hak kitap, neden benim peygamberime geliyorsunuz? Onunla amel etsenize! 

Al-i İmran 93 ayeti de aynı şekildedir. Allah bazı yiyeceklerin Tevrat inmeden önce hükmünün farklı olduğunu bildirmiştir. Yahudiler buna itiraz etmiş olacak ki, madem inanmıyorsunuz ve sizler haklısınız o halde getirin Tevrat'a bakın. Kim haklıymış belli olsun, diyerek Allah onları eleştirmiştir. 

Evet, Müslümanlar için Tevrat ve İncil hüküm verici değildir. Ama Hristiyan ve Yahudiler din özgürlüğü bağlamında kendi kitapları ile hüküm verebilirler ki Peygamberimiz buna izin vermiştir. Gayrimüslimler kendi mahkemelerinde yargılanır. 

“Allah izin verirse” demeden hiçbir şey için, “Şu işi yarın yapacağım” deme! Unuttuğun takdirde rabbini an ve “Umarım rabbim bana, doğruya bundan daha yakın yolu gösterir” de.
(Kehf 23-24)


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 
Gönderen: @muhammeday123

Maide 43 ise Allah'ın bir uyarısıdır. İğnelemedir daha doğrusu. Çünkü Yahudiler Tevrat bize yeter, Kur'an'ı kabul etmeyiz dedikleri hâlde aralarında hüküm vermesi için Hz. Peygambere geliyorlardı. Allah onların bu tavırlarını eleştiriyor: Madem size göre Tevrat hak kitap, neden benim peygamberime geliyorsunuz? Onunla amel etsenize! 

Bu görüşüne katılmam mümkün değil Muhammed kardeş. Kuran'ı çok kapalı bir kitap olarak düşünmemize yol açar. Acaba burada gerçek mi söyledi yoksa haşa dalga mı geçiyor diye birçok ayette düşünmemizi sağlar. Ben ayette böyle bir iğneleme, diğer tabiriyle haşa laf sokma göremiyorum. Bu tek ayet de değil, destekleyen ayetler var.

Kuran'ın Yahudilere ve Hristiyanlara olan bakış açısını hep yanlış öğrettiklerinden dolayı, tek çare burada Kuran dalga geçiyor demek gibi bir çözüm kalıyor. Ama öyle değil. Ayetler doğrudan maksadını söylüyor ama bize öğretilen din anlayışına aykırı olarak gördüğümüzden Allah onu demek istememiştir diyoruz. Bu konuda ilgili ayetleri şurada derlemiştim:

https://www.bilimveyaratilisagaci.com/2019/07/yahudi-ve-hristiyanlar-cennete-girecek-mi/

Gönderen: @muhammeday123

Evet, Müslümanlar için Tevrat ve İncil hüküm verici değildir. Ama Hristiyan ve Yahudiler din özgürlüğü bağlamında kendi kitapları ile hüküm verebilirler ki Peygamberimiz buna izin vermiştir. Gayrimüslimler kendi mahkemelerinde yargılanır. 

Buna katılıyorum.

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 
Gönderen: @can24595

Sorum şu olacaktı:"Kur'an'da geçen İncil'e tabii olanlar Allah'ın onda indirdikleri ile hükmetsin diye bahsedilen İncil ile Allah'ın hükmünün bulunduğu söylenen Tevrat hangi Tevrat'tır?"

Bu konuyu ben de düşünmüştüm. Şu sonuca vardım. 

Tevrat: Tevrat'ın yeniden yazılma aşamasında insan anlayışları karışsa da yine emirleri ve irşadı açısından doğru yola Allah'ın yoluna iletir. Hayati hatalarını Kuran düzeltmiştir. Bu yüzden asıl maksadı sağlayacak özelliğini kaybetmemiştir.

İncil: Asıl İncil muhtemelen kayboldu. Bilim insanları İsa zamanında asıl İncil'in var olduğuna inanıyor ve buna Q incili diyorlar. Baskılardan dolayı bu orijinal İncil kaybedildi. Fakat Hz İsa'nın İncil öğretilerini ilk devir İsevileri yazdılar. İncil kayboldu ve bunlara İnciller denildi. Bunlar da orijinal İncil'in irşadını yansıttıklarından ve teslis gibi hayati birkaç öğreti dışında Allah'a, ahirete, adalete ve ahlaka yönlendirdiğinden dolayı asıl İncil'in bir nevi vekilleri sayılırlar. Kuran teslis gibi hayati noktalarda İncil'i düzeltti. Diğer kısmını ise yasaklamadı. Hristiyanların bu İncil'i okumasına karışmadı ve bazı ayetlerin delaletiyle tasdik etti ve izin verdi.

İlgili yazılarımız:

Q incili: https://www.bilimveyaratilisagaci.com/2020/08/kayip-incil-q-incili-hz-isaya-verilen-kutsal-kitap/

Yahudi ve Hristiyanların kabul edilmesi:> https://www.bilimveyaratilisagaci.com/2019/07/yahudi-ve-hristiyanlar-cennete-girecek-mi/

 

 

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı
(@can24595)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 176
Konu başlatıcı  

Bazı sitelerde gördüğüm üzere Tevrat sözde Filozof Peygamberler(haşa) sürekli içki ve uyuşturucu ile kendinden geçerek sözde(haşa) hüküm vermeye çalıştıklarından Muhammed zaten binlerce kere insan tahrifine uğramış Tevrat'ı kutsamıştır.(haşa)Diye bir ibare gördüm. Aynı şekilde İncil zaten insanlar tarafından yazılmıştır o yüzden Muhammed insanlar tarafından yazılmış olan kitapları Tanrı kelamı olarak tanıtmıştır.(haşa) iddialarına nasıl yanıt verebiliriz? Bildiğim kadarı ile Bible Müjde anlamına gelir ve günümüz İncil'inde bile Tanrı'nın Müjdesini insanlara aktarmaya geldim gibi ibareler bulunmakta. İsa Peygamber aldığı vahiyi(İncil) insanlara sözlü olarak aktarmış. Sitede Q İncili yani asıl olan İncil ile ilgili yazı bu konuda çok net.Kur'an'da bahsedilen İncil zaten Hz İsa peygambere inen İncil,havarilerin yazdığı değil diye bilmekteyim.Maide 47'de İncil ile hükmetsinler de bahsedilen İncil hangi İncil?Eğer İsa peygambere vahyedilen İncil kayboldu ise değişmiş ve insan yazısı karışmış olan İncil ile nasıl hükmedilir? İlk yazdığım Tevrat ile ilgili iddiaya nasıl cevap verebiliriz?


   
CevapAlıntı
Xyz123
(@xyz123)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 1214
 
Gönderen: @kurangunlukleri

Ayetler doğrudan maksadını söylüyor

Hocam o halde bu ayetten Yahudilerin Peygamberimizin hükmünü kabul etmemeleri gerektiğini mi anlamalıyız? Peygamberimizin Kur'an ile beraber getirdiği hükme uymamaları mı gerekiyor? 

Bir de bu ayet Tevrat'a göre recm edilmesi gereken kişiyi Yahudilerin recm etmemesi ve hüküm için Peygamberimize gelmeleri sonrasında inmiş. Ayette de ALLAH'IN HÜKMÜ bulunan diyor. Demek ki Tevrat'ta bulunan Allah'ın hükmü İslam için de geçerlidir. Ama mesela şarap önceden haram olmamasına rağmen Allah bunlara Allah'ın hükmü demiyor. Çünkü artık bunlar kaldırıldı. Ama recm için Allah'ın hükmü diyor, yani kaldırılmamış. Bunu Kurtubi tefsirinde okudum bu arada, kendi fikrim değil ama mantıklı geldi.

“Allah izin verirse” demeden hiçbir şey için, “Şu işi yarın yapacağım” deme! Unuttuğun takdirde rabbini an ve “Umarım rabbim bana, doğruya bundan daha yakın yolu gösterir” de.
(Kehf 23-24)


   
CevapAlıntı
Xyz123
(@xyz123)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 1214
 

Havarilerin İncil'e insan sözü karıştırmaları onun Allah kelamı olmadığını göstermez. Zaten Tevrat ve İncil çoğunlukla kıssalardan oluşur. Ama arada hüküm içeren ayetleri de vardır. Yani bu kitapların asıl halleri tamamen kaybolmadı. Bu yüzden onlara ehl-i kitap diyoruz. Onların kendi kitaplarından hüküm çıkarmaya hakları vardır.

“Allah izin verirse” demeden hiçbir şey için, “Şu işi yarın yapacağım” deme! Unuttuğun takdirde rabbini an ve “Umarım rabbim bana, doğruya bundan daha yakın yolu gösterir” de.
(Kehf 23-24)


   
CevapAlıntı
Xyz123
(@xyz123)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 1214
 

Hocam ben şunu anlamadım: Kur'an'a iman edip nasıl hala Yahudi veya Hristiyan kalıyorlar?
İkinci sorum da şu: Bildiğim kadarıyla siz zina cezasının evlilerde de 100 sopa olduğunu düşünüyorsunuz. Ama Tevrat'ta bunun cezası ölümdür. Peki Tevrat'ın hükmünü uygulayıp Kur'an'a da iman eden bir Yahudi bu iki emri bir arada nasıl uygulayacak? Bu kişi namaz kılmak zorunda mı? Hacc'a gitmeli mi? gibi birkaç soru takıldı aklıma.

“Allah izin verirse” demeden hiçbir şey için, “Şu işi yarın yapacağım” deme! Unuttuğun takdirde rabbini an ve “Umarım rabbim bana, doğruya bundan daha yakın yolu gösterir” de.
(Kehf 23-24)


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 
Gönderen: @muhammeday123

Hocam o halde bu ayetten Yahudilerin Peygamberimizin hükmünü kabul etmemeleri gerektiğini mi anlamalıyız? Peygamberimizin Kur'an ile beraber getirdiği hükme uymamaları mı gerekiyor? 

Bir de bu ayet Tevrat'a göre recm edilmesi gereken kişiyi Yahudilerin recm etmemesi ve hüküm için Peygamberimize gelmeleri sonrasında inmiş. Ayette de ALLAH'IN HÜKMÜ bulunan diyor. Demek ki Tevrat'ta bulunan Allah'ın hükmü İslam için de geçerlidir. Ama mesela şarap önceden haram olmamasına rağmen Allah bunlara Allah'ın hükmü demiyor. Çünkü artık bunlar kaldırıldı. Ama recm için Allah'ın hükmü diyor, yani kaldırılmamış. Bunu Kurtubi tefsirinde okudum bu arada, kendi fikrim değil ama mantıklı geldi.

Muhammed kardeş, ayette içinde Allah'ın hükmü bulunan diye ifade olduğunu söylüyorsun, zaten bunu başka ayetlerde de söylüyor, yani Kuran Tevrat'ı kabul ediyor, Tevrat'a yahudilerin iddiası diye bakmıyor. Bu ifadeyi iyi anlamışsın, o yüzden sanki onların ifadeleriyle dalga geçiyormuş gibi bir fikir söylememen gerekirdi. Kuran'ın her yerinde Tevrat ve İncil tasdik edilir. Tevrat ve İncili bırakın diye de hiçbir ayetinde söylenilmez.

İkinci konu recm olayını haklı çıkarmak istemiş gibisin. Evet bende öyle düşünüyorum. Peygamberimiz hakkında ayet indirilmediği konularda Tevrat'ta verilen hükümleri uyguladı. Çünkü o da Allah'ın sözüydü. Fakat daha sonra Nisa suresinde zinanın cezası ayrı olarak geldi yani Tevrat'ın hükmü neshedildi. Bu yüzden Peygamberimizin uyguladığı iki adet recm cezası Kuran'da yüz sopa cezası inene kadardır. Kuran Tevrat'ın hükmünü nesh ettikten sonra Peygamberimizin artık recm yapması düşünülemez.

Bak bu recm örneğinde bile peygamberimizin Tevrat'ı tasdik ettiğini kendin örneklendirmişsin. Zaten ellerindeki Tevrat batıl bir hüküm olsaydı Peygamberin Yahudilere Tevrat'la hüküm vermesi düşünülemezdi. Çünkü Kuran'da diyor ki Allah'ın indirdikleri ile hükmedin, Allah'ın indirdikleri ile hükmetmeyenler kafirdir. Bu yüzden peygamberimizin Yahudilere kendi kitaplarıyla hükmetmesini anlıyoruz. Yoksa Tevrat yerine putperestlerin bir kitabı olsa idi peygamber o kitabı kabul edip onunla hükmeder miydi? hayır asla etmezdi. 

Yani kısaca ayet sözü eğip bükmüyor. Direk söylüyor, yanınızda Allah'ın kitabı var, bakın hükmedin diyor. Zaten haşa dalga geçecek olsa Allah'ın hükümleri içinde bulunan deyip ciddi bir konuyu karıştırmazdı. Kuran'ın her yerinde Tevrat'ı tasdik etmesi de cabası.

Ama dediğim gibi sende bende suç yok, ilk devir sahabeleri de yahudi ve Hristiyanlara ehli kitap olarak kardeş gibi bakarlardı. Ne olduysa hristiyanlarla savaşmaya başladığımızdan sonra anlayışımız Peygamber ve sahabe çizgisinden farklılaştı.

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 
Gönderen: @muhammeday123

Bunu Kurtubi tefsirinde okudum bu arada, kendi fikrim değil ama mantıklı geldi.

Ben paket halinde hiçbir kulun dediklerini doğru kabul edip almıyorum. Böyle bir anlayış, kulların hatalarını tüm millete mal eder. islamiyet bu şekilde tanınmaz hale geldi. Kurtubi'nin ve diğer tefsir alimlerinin tefsirlerini okurum, yararlanırım ama her dediğini paket halinde kabul etme alışkanlığım yok. Doğruyu tutturamamışlarsa yanlış derim. Onlar da kul. Sendeki bilgi imkanı daha fazla ise sen daha iyi bir çıkarım yapabilirsin.

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı
Xyz123
(@xyz123)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 1214
 

Hocam ben ilk kez böyle bir şeyi sizden duyduğum için aklıma oturmadı. Kur'an Tevrat'ın ve İncil'in hatalarını düzeltiyorsa iman edilmesi ve itaat edilmesi gereken tek kitap Kur'an olmaz mı? Neden bu iki kitaba göre hükmedilsin ki? Ne de olsa Kur'an bunları düzeltiyor ve doğru hükümleri içinde barındırıyor.

Tevrat ve İncil'le hükmedilebiliyorsa neden Yahudilerden ve Hristiyanlardan cizye vergisi istendi? Orayı da tam anlamadım hocam.

Tevrat ve İncil kendi zamanlarına hitap eden kitaplardır. Kur'an gelince onların hükmü kalktı ve kıyamete kadar onun emirleri olacak, fikrinin yanlış noktası nedir?

Peygamberimiz o sırada konuyla ilgili ayet gelmediği için değil de, Yahudilere onların inandıkları şeyle hüküm vermek amacıyla Tevrat'ı uygulamış olamaz mı? Çünkü Tevrat'ta geçen bir emir doğrudan Müslümanlar üzerinde uygulanmamış(recm ayrı bir konu olursa daha iyi olur bence).

Hocam dalga geçme anlamında söylemedim o sözü. Allah onlara bir nevi diyor ki, siz Tevrat'ın tamamen Allah'tan geldiğine inanıyoruz diyorsunuz o halde neden kendiniz bunu uygulamayıp Muhammed'den sizin aranızda hüküm vermesini istiyorsunuz? Ben ayeti iniş sebebiyle değerlendirince böyle anladım.

(Kur'an'la hüküm veren anlamında) Muhammedîlerin Tevrat ve İncil'le hüküm verme hakları var mıdır?

Yahudiler ve Hristiyanlar Allah'ın bir olduğuna, Hz.Muhammed(s.a.v.)'in peygamber olduğuna, Kur'an'ın hak kitap olduğuna ve Tevrat ve İncil'de insanlar yüzünden hatalar olduğuna ve Kur'an'ın bunları düzelttiğine inanıyorlarsa bizden ne farkları kalıyor? Onlar da bizim gibi olmazlar mı?

Sorularım bunlar hocam. Kusura bakmayın uzun oldu ama...

“Allah izin verirse” demeden hiçbir şey için, “Şu işi yarın yapacağım” deme! Unuttuğun takdirde rabbini an ve “Umarım rabbim bana, doğruya bundan daha yakın yolu gösterir” de.
(Kehf 23-24)


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 
Gönderen: @muhammeday123

Hocam ben ilk kez böyle bir şeyi sizden duyduğum için aklıma oturmadı.

Kardeşim verdiğim linkteki yazıyı okuduysan bunu ben söylemiyorum. Kuran söylüyor. Bize farklı şekilde anlatıldığı için anlamakta zorluk çekiyoruz. Ama Kuran'daki ve ilk devir sahabelerindeki anlayış hep böyle, İncil'in Tevrat'ın kalktığını düşünen yok.

Gönderen: @muhammeday123

Kur'an Tevrat'ın ve İncil'in hatalarını düzeltiyorsa iman edilmesi ve itaat edilmesi gereken tek kitap Kur'an olmaz mı? Neden bu iki kitaba göre hükmedilsin ki? Ne de olsa Kur'an bunları düzeltiyor ve doğru hükümleri içinde barındırıyor.

Ehli kitap incile ve Tevrata devam edebilir aynı zamanda Kuran'ı da okuyacak. Bunu belirttiğim yazıda ayetlerle anlatmıştım. tekrar oku istersen, bak şu ayeti orada izah etmiştim:

Maide 66: “Ve eğer onlar Tevrat’ı, İncil’i ve kendilerine Rablerinden indirileni ayakta tutsalardı, elbette üstlerinden ve ayaklarının altından (sayısız nimeti) yiyeceklerdi. İçlerinde aşırı olmayan (mutedil) bir ümmet vardır. Onlardan çoğunun yaptıkları ise ne kötüdür!”

Gönderen: @muhammeday123

Tevrat ve İncil'le hükmedilebiliyorsa neden Yahudilerden ve Hristiyanlardan cizye vergisi istendi? Orayı da tam anlamadım hocam.

Bunu da daha önce bir yazımda anlatmıştım, aşağıdaki kısım o yazıdan:

Tevbe 29: “Kendilerine kitap verilenlerden, Allah’a ve ahiret gününe inanmayan, Allah’ın ve Resûlü’nün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini  din edinmeyenlerle, küçük düşürülüp cizyeyi kendi elleriyle verinceye kadar savaşın.”

Bu ayet ise İslam’a düşman olan Yahudi ve Hristiyanlardan bahseder. Burada ayetin inceliği ise şudur: Ayet bize, şartları sağlayan Yahudi ve Hristiyanları zorla Müslüman yapın demiyor. Fakat siyasi olarak da zayıf düşsünler istiyor. Yani bu cezaya sebep, dini bir sebep olsa da cezaları dini bir ceza değil siyasi bir cezadır. Din değiştirmeye veya kitap değiştirmeye zorlama yok burada.

İlgili yazı:  182# Kırmızı hapa cevap 1: Yaratıcının varlığı
 

Asıl önemli olan konu ise bu ayet, bütün Yahudi ve Hristiyanları genellemiyor. Onlardan şaşırmış bazı grupları söylüyor. Savaşılıp cizye alınacak bu kişiler öncelikle Allah’a ve ahiret gününe inanmayanlar olacak. Yahudi ve Hristiyan gruplar arasında Allah’a ve ahiret gününe inanmayan var mı derseniz, evet tabiki var. Müslümanlar arasında da çok var. Diliyle inandık deyip aslında kalpten inanmadıkları her hareketlerinden belli olan insanlar var. Bir kişi inandığı halde Allah’tan hiç korkusu yokmuş gibi yaşıyorsa o insan Allah’a ve ahiret gününe inancı yoktur. Ayetin bahsettiği gruplar bunlar ki bu insanlar elinden gelen her kötülüğü ardına koymayan insanlardır. Allah’ın dini olan gerçek (hak) dini din edinmez bunlar. Bildiğimiz gibi Allah’ın dini tektir, bütün kitaplar o dinin kitaplarıdır. İşte ağızlarıyla Allah’ın kitabı Tevrat’a ve İncil’e uyuyoruz dedikleri halde bu kitaplarla yani Allah’ın dini ile alakası olmayan insanlardır bunlar. Bakara 8’de bahsedildiği gibi:

Bakara 8: İnsanlardan öyle kimseler vardır ki gerçekte inanmadıkları halde “Biz Allah’a ve ahiret gününe inandık” derler.

5757256dd79f2

Kasas 52: Onlara okunduğu zaman: ‘Biz ona inandık, gerçekten o, Rabbimizden olan bir haktır, şüphesiz biz bundan önce de müslümanlar idik‘ derler.

Evet yukarıdaki ayet de tüm kitap ehlinin tek bir din şemsiyesi altında olduğunu gösteriyor. Fakat bu hak dine uymayan, Allah’a iman etmeyip münafıklık yapan gruplarla savaş ve onları küçült, cizyeye bağla diye bir emir veriyor. Yoksa kendi kitaplarını bıraksın Kuran’a geçsin demek değildir bu. Allah’ın ve Resûlü’nün haram kıldığını haram tanımayan ifadesi ise onların da her ne kadar kendi kitaplarından ayrılmasalar da tek ve hak dinin son peygamberinin sözlerini de dinlemeleri ve onun da dediklerini uygulamaları gerektiğini gösteriyor. Yine başka ayette de

Maide 66: “Ve eğer onlar Tevrat’ı, İncil’i ve kendilerine Rablerinden indirileni (Kur’an’ı) ayakta tutsalardı, elbette üstlerinden ve ayaklarının altından (sayısız nimeti) yiyeceklerdi. İçlerinde aşırı olmayan (mutedil) bir ümmet vardır. Onlardan çoğunun yaptıkları ise ne kötüdür!”

İlgili yazı:  301# Allah bildiği halde neden sorar? Sokratik yöntem
 

buyurularak Yahudi ve Hristiyanların kendi kitaplarının yanında Kuran’ı da tek ve hak dinin kitabı olarak ayakta tutmaları gerektiği belirtilir.

Kaynak:> https://www.bilimveyaratilisagaci.com/2019/07/yahudi-ve-hristiyanlar-cennete-girecek-mi/

Gönderen: @muhammeday123

Tevrat ve İncil kendi zamanlarına hitap eden kitaplardır. Kur'an gelince onların hükmü kalktı ve kıyamete kadar onun emirleri olacak, fikrinin yanlış noktası nedir?

Böyle bir fikir Kuran'a dayanmıyor ki. Kendi zamanlarına hitap ediyor diye birşey yok. Kıyamete kadar yahudiler tevrat'la ve Kuran geldikten sonra Kuran'a da sahip çıkmakla sorumlular. Kuran'ın hiçbir yerinde Kuran geldi Tevrat iptal diyor mu? Bu yanlış anlayışlar düzelmesi gerekir, İslam'ı tanınmaz hale getirmişler.

 

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı
Xyz123
(@xyz123)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 1214
 

Sağ olun hocam, bu konuyu biraz daha araştırmam gerekiyor galiba. Tam anlayamadım çünkü.

“Allah izin verirse” demeden hiçbir şey için, “Şu işi yarın yapacağım” deme! Unuttuğun takdirde rabbini an ve “Umarım rabbim bana, doğruya bundan daha yakın yolu gösterir” de.
(Kehf 23-24)


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 
Gönderen: @muhammeday123

Peygamberimiz o sırada konuyla ilgili ayet gelmediği için değil de, Yahudilere onların inandıkları şeyle hüküm vermek amacıyla Tevrat'ı uygulamış olamaz mı? Çünkü Tevrat'ta geçen bir emir doğrudan Müslümanlar üzerinde uygulanmamış(recm ayrı bir konu olursa daha iyi olur bence).

Hadislerde recmi peygamberimizin ilk olarak Tevrat'tan gördüğü geçiyor. Yahudiler zina yapan kişileri getiriyorlar, Peygamberimizden hüküm vermesini istiyorlar, o da tevrat'a göre hüküm vereceğiz diyor, açıyorlar ki Tevrat'ta recm yazıyor, o da recme hüküm veriyor. Bu olaydan başka bir de müslüman iki kişiyi recm ettiriyor. Recmi ilk olarak yahudileri recm ettirirken öğrenmişti ve müslümanlar üzerinde de bir kere uyguluyor. Daha sonra zina için sopa cezası olarak Allah yeni hüküm veriyor. Bu olay başlı başına Peygamberimizin Tevrat'ı kabul ve tasdik ettiğini gösteriyor, zaten ayetler de tevrat'a iman etmemiz gerektiğini her fırsatta söylüyor.

Gönderen: @muhammeday123

Kur'an'la hüküm veren anlamında) Muhammedîlerin Tevrat ve İncil'le hüküm verme hakları var mıdır?

Yahudi ve Hristiyanlar kendi kitaplarının yanında Kuran'ı da ayakta tutsun diyor ayet ama müslümanlar için Tevrat ve İncil'le amel edin diye bir ayet yok. Sadece peygamberimizin hüküm gelene kadar zina için recmi uyguladığını biliyoruz. 

Gönderen: @muhammeday123

Yahudiler ve Hristiyanlar Allah'ın bir olduğuna, Hz.Muhammed(s.a.v.)'in peygamber olduğuna, Kur'an'ın hak kitap olduğuna ve Tevrat ve İncil'de insanlar yüzünden hatalar olduğuna ve Kur'an'ın bunları düzelttiğine inanıyorlarsa bizden ne farkları kalıyor? Onlar da bizim gibi olmazlar mı?

E tabiki olurlar, zaten din birdir diyor Allah. O verdiğim yazıda açıkladım bunları. Hepimiz müslümanlarız. Hepsi Allah'ın sözleri.

Gönderen: @muhammeday123

Sorularım bunlar hocam. Kusura bakmayın uzun oldu ama...

Estağfurullah kardeşim. Senin hakikate kapalı biri olmadığını biliyorum. Genel olarak fikirlerini çok mantıklı ve isabetli buluyorum. Eksiklerimizi de beraber düzelteceğiz. Aynı konuda fikir sahibi olmadığımız konularda da birbirimizi anlamaya çalışacağız, hala aynı fikir de değilsek de değilizdir. Bu durum bizim birbirimizin diğer fikirlerinden yararlanmamızı ve din kardeşi olmamızı etkilememeli.

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı
Xyz123
(@xyz123)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 1214
 

Hocam bu konuda biraz daha düşündüm ve maalesef hala sizinle aynı fikirde birleşemedik galiba. Her şeyi geçsem bile şu soruya bir cevap veremiyorum:

Tevrat ve İncil genelde hayat öykülerinden vs. bahsettiği için İslam'daki gibi çok detaylı hükümler yok. Özellikle Hristiyanlık daha ruhbanlığa dayalı bir din. Mesela İslam'da 10.000 tane fıkhi hüküm varsa bunlarda 1000 tane var. Bu 1000 tanesinin 500 tanesini Kur'an düzeltti diyelim. 200 tanesini kaldırdı ve yerine yenisini getirdi. 150 tanesi aynen Kur'an'da yazıyorsa örneğin, geriye kalan 150 hüküm Tevrat ve İncil'e özgü kalıyor. 1000 hükmün sadece 150'si için neden direkt Kur'an yerine bunlara uyulsun ki? Ya da Tevrat ve İncil'deki çokça itikadi ve bilimsel, tarihsel hataları(Hz. İsa'nın haşa tanrı olması gibi) da Kur'an düzeltiyor. Ayrıca Hz. Musa ve Hz. İsa'nın sözleri, davranışları vs. Peygamberimizinki gibi tafsilatlı değil hatta onlarla ilgili neredeyse hiçbir şey bilmiyoruz. O yüzden bu iki dinin hadis gibi bir kaynağı da yok. Bir de, bunlar Kur'an'a iman ettikleri halde emirlerini uygulamayacaklarsa imanın ne önemi kalıyor ki? Sanki Allah ortaya 3 kitap koymuş, isteyen istediğine inansın demiş gibi olmuyor mu? Sonuçta, normalde Kur'an'ı uygulayan biri bundan vazgeçip düzeltilmiş İncil ve Tevrat'ı uygulamaya başlarsa sorun çıkmayacak. Çünkü o da Müslüman.

Tüm bunlardan dolayı, Kur'an indikten sonra neden bu sorunlarla uğraşalım ki? Hep beraber Allah'ın çağımıza en uygun hükümlerle ve mucizelerle dolu olarak gönderdiği Kur'an'a uysak olmaz mı?

“Allah izin verirse” demeden hiçbir şey için, “Şu işi yarın yapacağım” deme! Unuttuğun takdirde rabbini an ve “Umarım rabbim bana, doğruya bundan daha yakın yolu gösterir” de.
(Kehf 23-24)


   
CevapAlıntı
Sayfa 1 / 2

Başa dön tuşu