Son 15 cevap

Son 10 konu

[box type= align="alignleft" class="" width=""]

İyi bir B-Y forumu yazarı nasıl olunur: 

  1. Öncelikle açacağınız konuya ne çok uzun ne de çok kısa ve konuyu çok iyi açıklayan bir başlık atmalısınız. Başlığı okuyan konuyu anlamalı. Daha sonra mesajınızı uzun olarak, ayrıntılandırarak yazmalısınız. Mesajı ayrıntılandırmaktan kaçınmayın, ne dediğimi herkes anladı diye düşünmeyin. Çünkü yazar öyle sansa bile, okuyucu çoğu zaman kısa yazılardan ne denmek istendiğini anlayamıyor.
  2. Konu açarken konu başlığını çok kısa veya uzun girmemelisiniz ve konuyla alakalı bir başlık olmalı. "Yardım edin", "Bir sorum var" gibi konunun içeriğini anlatmayan başlıklar olmamalı. Veya soruyu uzunca başlık kısmına yazmamalısınız. Başlık atarken kendinizin bu konuyu Google'da nasıl aratacaksanız o şekilde bir başlık atmanız uygun olur. Örneğin karışmayan denizleri Google'da aratan kişi "Birbirine karışmayan denizler" olarak aratır.
  3. Ayrıca telefondan yazsanız dahi noktalama işaretlerini kullanarak yazın ki yazdıklarınız anlaşılır ve kaliteli olsun ve cevap gecikmesin.
  4. Her konuyu ilgili forumda açınız. Örneğin dini soru soracaksanız "Bir sohbet aç" forumunda açmayınız.
  5.  Her konu için ayrı konu başlığı açalım. Bir konu başlığı altında daldan dala konmayalım. Bir konuyu tartışırken aklımıza yeni bir konu gelirse, yeni bir konu olarak açalım.
  6. Kanunlara aykırı olarak yapılan yorumları haber vermek için yorumun altındaki rapor butonuna tıklayınız. Detaylar Kullanım koşullarında.

Üye olamıyorum: Üyelik adınızı İngilizce karakterlerle ve boşluk olmadan oluşturunuz. Sonra e-posta adresine gelen doğrulama linkini tıklayınız. E-posta gelmediyse spam veya gereksiz kutusuna bakınız.

[/box]

Abdest neden şarttı...
 
Bildirimler
Tümünü temizle

[Çözüldü] Abdest neden şarttır?

dayssoon
(@dayssoon)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 3292
Konu başlatıcı  

Birçok insan için abdest almak namaz kılmaktan daha ağır geliyor ve hatta abdest olmasa namaz kılardım diyenler bile var. 

Şu an günümüzde herkes ağır şartlarda çalışıyor. Örneğin bir fabrika işçisi çay saatinde 5 dakikada kılacağı namaz için 5 dakika da abdeste ayırması gerekiyor veya bir kadın abdest almak için başörtüsünü çıkartıp tekrar takmak zorunda oluyor ve bunu gün içinde tekrarlamak  zor geliyor.   (Örnekleri artırabiliriz kamyon şöföründen otobüs şöförüne,öğretmenden doktora, pazarcıdan simitçiye, inşaat işçisinden temizlikçisine, esnafından garsonuna...)Bu konuda hiçbir esneklik yok mu?

Abdestin önemi nedir? Niçin abdest alma mecburiyeti var? Sadece temizlik için mi yoksa başka ne gibi sebepleri var?

Abdestsiz kılınan namaz geçerli olur mu? Kabul olur mu?

Düşünce merkezim KURAN'ı KERİM
Kılavuzum PEYGAMBERİM
Akıl defterim BİLİM
Kalp kitabım VİCDANIM


   
Alıntı
Konu Etiketleri
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 

Abdest, ibadete gitmeden önce temizlenmek, ferahlanmak için konulmuş. Temizlik ve su ile ferahlanma huşu getirir. 

Bazı kişiler abdestin aslında kolay olduğunu ama gelenek içinde zamanla zorlaştırıldığını söylüyor. Örneğin abdest ayetinde başınızı ve ayakları mesh edin dediğini ama geleneğin ise ayeti değil rivayetleri uyguladığını bu yüzden abdestin zorlaştırıldığını düşünüyor. Şiiler de ayette ayakları meshedin dendiğini söyler ve ayakları yıkamazlar sadece meshederler. Çorapları da çıkarmazlar, üzerinden meshederler. Yani bu tanıma göre Kuran'daki abdest el yüzü yıkamak ve başı ayakları meshetmekten ibaret. Bu şekil doğru ise aslında çok kolay birşey. Gün içinde herkesin ferahlamak ve temizlik için tuvaletten çıkarken yapabileceği bir şey. 

Bu iddiayı araştırmıştım, Süleymaniye vakfı da ayette açık olarak ayakları meshedin dendiğini açıklıyor. 

https://www.suleymaniyevakfi.org/fikih-arastirmalari/maide-suresi-6-ayet-baglaminda-ayaga-mesh-meselesitez.html

Ama ben bilmiyorum sadece her iki görüşü anlattım. 

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı
rayzen0
(@rayzen0)
Katılım : 2 sene önce
Gönderiler: 657
 
Gönderen: @kurtulusberzan

Temizlik ve su ile ferahlanma huşu getirir. 

Bu dediğiniz gerçekten çok doğru. Hele hele sabah namazında abdest almak o kadar güzel hissettiyor ki..

Kör ile gören bir olmaz. (Fatır Suresi 19.Ayet)


   
Blok Mühendisi, serpilyucel, Hidayet G and 2 people reacted
CevapAlıntı
dayssoon
(@dayssoon)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 3292
Konu başlatıcı  
Gönderen: @kurtulusberzan

Abdest, ibadete gitmeden önce temizlenmek, ferahlanmak için konulmuş. Temizlik ve su ile ferahlanma huşu getirir. 

Bazı kişiler abdestin aslında kolay olduğunu ama gelenek içinde zamanla zorlaştırıldığını söylüyor. Örneğin abdest ayetinde başınızı ve ayakları mesh edin dediğini ama geleneğin ise ayeti değil rivayetleri uyguladığını bu yüzden abdestin zorlaştırıldığını düşünüyor. Şiiler de ayette ayakları meshedin dendiğini söyler ve ayakları yıkamazlar sadece meshederler. Çorapları da çıkarmazlar, üzerinden meshederler. Yani bu tanıma göre Kuran'daki abdest el yüzü yıkamak ve başı ayakları meshetmekten ibaret. Bu şekil doğru ise aslında çok kolay birşey. Gün içinde herkesin ferahlamak ve temizlik için tuvaletten çıkarken yapabileceği bir şey. 

Bu iddiayı araştırmıştım, Süleymaniye vakfı da ayette açık olarak ayakları meshedin dendiğini açıklıyor. 

https://www.suleymaniyevakfi.org/fikih-arastirmalari/maide-suresi-6-ayet-baglaminda-ayaga-mesh-meselesitez.html

Ama ben bilmiyorum sadece her iki görüşü anlattım. 

Çok teşekkürler hocam. Sadece mesh etmek yeterli ise bence bu çok kolaylaştırıcı olur.

Düşünce merkezim KURAN'ı KERİM
Kılavuzum PEYGAMBERİM
Akıl defterim BİLİM
Kalp kitabım VİCDANIM


   
Kurtuluş Berzan, serpilyucel, Hidayet G and 1 people reacted
CevapAlıntı
dayssoon
(@dayssoon)
Katılım : 3 sene önce
Gönderiler: 3292
Konu başlatıcı  
Gönderen: @kurtulusberzan

Bu iddiayı araştırmıştım, Süleymaniye vakfı da ayette açık olarak ayakları meshedin dendiğini açıklıyor. 

https://www.suleymaniyevakfi.org/fikih-arastirmalari/maide-suresi-6-ayet-baglaminda-ayaga-mesh-meselesitez.html

Ama ben bilmiyorum sadece her iki görüşü anlattım. 

Hocam alimlerimizin görüşlerini okudum. Çoğunluğu ayakları yıkamanın farz olduğunu söylemiş ve bunu da Peygamberimizin ayaklarını abdest alırken yıkamasına bağlamışlar.Fakat Kuran'da mesh etmek esas olan, yeterli olan.(fazlasını yapmak isteyen,ben suyla değil sabunla da yıkayacağım diyen de yine yapabilir.) 

Bir de aynı ayette başı mesh etmekten de  bahsediliyorken başın yıkanması gerektiği neden  söylenmiyor? Ayağın yıkanması şartsa başında yıkanmasını şart olarak kabul etmeleri gerekmez miydi? 

Düşünce merkezim KURAN'ı KERİM
Kılavuzum PEYGAMBERİM
Akıl defterim BİLİM
Kalp kitabım VİCDANIM


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 

@drobooss Bunlar hassas konular, insan çoğunluğa aykırı bir düşünce belirtirse hemen dinsizlikle itham edilebilir. O yüzden ben bir şey demiyorum. Görüşlerin hepsini okuyup kararımızı kendimiz için vermemiz lazım.

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
CevapAlıntı
Kurtuluş Berzan
(@kurtulusberzan)
Moderatör.
Katılım : 5 sene önce
Gönderiler: 4843
 

Mesela ben eskiden çorap mesh giyerdim ki abdestte kolaylık olsun. Aşağıda resmini verdiğim çorap meshten kullanırdım. Mezheplerimize göre bu çoraba meshedilmesinin sebebi kalın olup ayakta dik durabilmesi. 

2022 12 19 143451

Ama kalın olunca da ayakları terletiyor işte. Şimdi düşünüyorum da ya arkadaş buna meshedip normal çoraba meshetmemek ne kadar saçma bir düşünceymiş. Halbuki normal çorap sağlık ve hijyen açısından bundan daha sağlıklı ve hijyenik. Bu çorabı çıkartmadığın için, içinde ayakların terliyor, kokuyor. Ama sen buna meshedebiliyorsun, çünkü fıkıh alimlerimize göre çorabın ayakta durması lazım ama ince ve daha hijyenik çoraba meshedemiyorsun. Çünkü müslümanın işi o kadar kolay olması mantıklı olmuyor. Müslüman biraz zorlanacak ki sevabı artsın herhalde. a23  

mezhep imamlarımız meshin ayakta durması lazım demiş diye biz de sonradan deri meshleri icat etmişiz. Şimdi camilerde dedeler hep bu deri meshleri giyiyor, üzerine mesh ediyor ama deri olduğu için alta su geçirmiyor ve ayak suyu hissetmiyor. Oysa abdestin suyu organlara deyip ferahlık vermesi lazımdı. Abdesti değiştirip bambaşka bir şey yapmışız ve o deri meshlerle gezenler de hep abdestsiz geziyor maalesef. Onun yerine normal ince çorabın üstünden mesh vermek daha doğru değil miydi peki? Çorap illa ayakta duracak kadar sert ve kalın olunca, ayaklarımızı pişirince, mantar edince daha hijyenik bir abdest mi oluyor? Bir şeylerin baştan sorgulanması gerekiyor ama toplum aklını kullanmaya ve sorgulamaya çok kapalı maalesef. 

Size yardımcı olan insanlara bir teşekkürle de olsa
karşılık vermeniz iyiliğe karşı bir nezaket kuralıdır.
Forumda sizlere yardımcı olan arkadaşlarımıza
teşekkür edin ki iyilik devamlı olsun.


   
dayssoon reacted
CevapAlıntı

Başa dön tuşu